SST leder Sølvi IsakssonTo reddende englerSST lederens hektiske hverdag

Fagforbundet Bergen sin SST leder Sølvi Isaksson har vært høyt og lavt denne forbundsuken. Hun har besøkt dyreklinikker, skoler og sykehjem for å treffe medlemmer.

I dag måtte hun til og med få hjelp fra TINE meieri sine sjåfører for å komme seg frem, for ingenting stopper Sølvi når hun skal på arbeidsplassbesøk.

I formiddag fikk redaksjonen inn en sms med to bilder. Det ene var av en TINE lastebil og det andre viste to hyggelige herrer som plasserte meieriprodukter inn i et kjøleskap. Vi tenkte, hva har Sølvi rotet seg bort i nå da...

Tekstmeldingens overskrift var Melkeruten fra Mathopen, og det viste seg at bussen hadde gått i fra Sølvi da hun skulle fra Mathopen skole til Alvøen skole. Gode råd var nå dyre, da medlemmene på Alvøen ventet på Sølvi. Uansett, de som kjenner Sølvi vet at hun er ikke tapt bak en vogn, eller kanskje det var en buss :-)

Hun skaffet seg likegodt jobb som portåpner på bilen til Helge og sidemannen fra Tine, og kom seg derfor frem til Alvøen skole. Dette viser at ingenting stopper Fagforbundet Bergen i å gjennomføre forbundsuken 2009.

Videre nedover kan du se bilder fra arbeidsplassbesøkene til Sølvi i dag.

Bilde nr 1 viser ledende renholder Bente Mandelid og tillitsvalgt Grethe Drange ved Mathopen skole.

Bilde nr 2 viser assistentene Britt Minde og Elisabeth Berg Hansen ved Mathopen skole.

Bilde nr 3 viser tillitsvalgt Anne Drotningsvik og medlemmer ved Alvøen skole.

Bilde nr 4 viser Hilde Raksnes som er lærling ved Løvåsen sykehjem.

Resultatet fra Sølvi sin turne denne var flere nye medlemmer til Fagforbundet Bergen samt at en mengde medlemmer fikk hilse på SST lederen vår.

Bente Mandelid og Grehte Drange

Britt og Elisabeth