Lær deg å si nei når du må!

I anleding sekretærens dag inviterer Fagforbundet Hordaland til Kontorkonferanse 2010 tirsdag 27. og onsdag 28. april på Grand Hotel Terminus - Konferanserom: Forskjønnelsen.

Noen av de temaene som belyses første dag er:
1.      Stress, hva det er og hva det gjør med oss
2.      Det som avgjør hva du må si ja til og hva du kan si nei til
3.      Si nei slik at det høres riktig ut at du sier det!
4.      Andre kan gjøre en større del av den jobben du ellers ville fått!
5.      Få innsikt i hvordan personligheten din styrer antallet ja og nei! Lær deg å endre dette uten å virke vanskelig.
6.      Stressmestring, slik at du takler påkjenningene bedre. Lær deg pusteteknikker, autogen trening og tankefeltterapi.

Målgruppe: Sekretær, saksbehandler, konsulent og andre interesserte.
Dette er et kurs for deg som føler at det forventes så mye av deg at det kan gå ut over helsa. Hvordan kan du forholde deg i en slik situasjon?

Målsetting med dagen er å forstå hvordan stress påvirker oss og hva det kan føre til hvis stressbelastningen blir for stor. Hvordan man kan forholde seg til leder og kolleger som har forventninger til en ytelse som over tid virker ødeleggende på helsa. Hvordan man kan si nei på en måte som opprettholder gode samarbeidsrelasjoner og som bidrar positivt til at du yter ditt beste til gagn for deg selv og arbeidsgiveren din. Et kurs om å ta vare på seg selv slik at du bidrar best mulig i den jobben du har.

Foreleser: Jan Gimse Arfeldt, Organisasjonspsykolog

På konferansens andre dag ser vi litt på tilrettelegging av arbeidsplassen, litt om etikk i hverdagen, Smart bruk av Outlook og Skikk og bruk på epost.

Forelesere: Annicken Hansen Fløisand, fysioterapeut/arbeidsmiljøkonsulent, Bergen Kommune og Odd Erik Asphaug, leder for IKT-gruppen i Fagforbundet

Påmelding til Fagforbundet Hordalands kursweb: www.kurs-hordaland.no
Påmeldingsfrist: 26. mars 2010

Hele programmet ligger i vedlegget her