Temakurs Ungdom ble arrangert på Scandic Hotell Airport Bergen i helgen

Den 12-14 mars var 16 unge tillitsvalgte ifra fylkene Rogaland, Sogn og Fjordane og Hordaland samlet til temakurs for Ungdom hvor de flotte ungdommene gikk igjennom grunnleggende organisasjonsopplæring for ungdom. Tema om hvordan Fagforbundet er bygd opp, hvem den ungdomstillitsvalgte samarbeider med, prinsipp og handlingsmprogram og media.

Gjennom gruppearbeid, forelesninger var temaene belyst på en fremragende måte av forelesere ifra Hordaland og Rogaland, og vi hadde besøk ifra sentralt ungdomsutvalg  ved nestleder Ola-Harald Svenning. På fredagen kom leder av Fagforbundet Hordaland opp til oss ungdommer og fortalte hvor viktig ungdomsarbeidet var. Det sosiale ble også tatt vare på ved at vi samlet oss nede i baren og spilte 1. mai spillet og på lørdag var det karaoke kveld.

Tre dager i høyt tempo med mye moro og mye latter gikk  fort unna, og masse nye beskjenskaper ble dannet.

En hilsen ifra ungdomstillitsvalgte i Fagforbundet Bergen til alle ungdommer er at 18- 20 juni er det et håp om å samle masse flotte ungdommer til årets begivenhet ifra Hordaland og Bergen til Stavern og ungdomskonferansen. Se omtale ifra fjoråret og meld dere på.

Med hilsen ifra Ungdomstillitsvalgte
Fagforbundet Bergen 282