Sommeren er på hell og høsten er her.
Slik føles det i hvertfall når man ser ut av vinduet i dag, men vi får håpe på flotte høstdager i år. Nok værprat for denne gang, og her er høstens først tillitsvalgtinformasjon.

Kapittel 4 forhandlingene
Vi minner om at medlemmenes innleveringsfrist til kapittel 4 forhandlingene til fagforeningene
Mandag 1. september klokken 1200
Søknadskjema for lokale forhandlinger vil dere få fra fagforeningen dere tilhører.

Fase 2, del 2 - grunnopplæring for tillitsvalgte ved Fagforbundet Hordaland
Fagforbundet Hordaland har sendt ut invitasjon til  FASE 2 opplæringen i høst.
Sted: Ulvik, Rica Brakanes Hotel Tid: 20.-24 . oktober og 24.-28. november 2008. Kontaktperson: Trude Rosnes Haukås, mob 952 14 942 , kontor tlf. 55 59 48 30
Fase 2 er selvsagt gratis for tillitsvalgte som har gjennomført FASE 1. Les mer her

Tverrfaglig veiledning ved Anne-Lise Varfjell og Bente Storfjell
Alle fire seksjonene i Fagforbundet Hordaland har gått sammen om å arrangere KURS I TVERRFAGLIG VEILEDNING. Et kurs  som gir 10 studiepoeng, Mulighet for egen utvikling og Mulighet for å utvikle arbeidsplassen/organisasjonen.

Å veilede handler ikke bare om å fortelle folk hva de skal gjøre, hvordan de skal gjøre det og hvorfor... Det handler like mye om å lytte, stille spørsmål, dele kunnskap med hverandre og hjelpe den som søker veiledning til å finne egne løsninger.  I kurset får du både teoretisk innføring i veiledning og praktiske veiledningsøvelser som vil komme deg til nytte både i organisasjonsliv, jobb og ellers i livet.  Les mer på http://www.kurs-hordaland.no
Stress og stressmestring ved Psykolog Jan Gimse Arfeldt
Lær deg å bruke TFT -Tankefeltterapi, Autogen trening, Pusteteknikker & Positiv Psykologi Målgruppe: Dette er et kurs for deg som opplever at du har en stresset arbeidssituasjon.  Ansatte innen kontor og administrasjon får ofte stramme tidsfrister som kan være vanskelige å holde.  I tillegg opplever mange at arbeidet ligger der når man kommer igjen etter å ha vært borte fra arbeidet. Nye arbeidsoppgaver er ofte kommet i tillegg.  Når mengden av arbeid vokser kan dette skape en opplevelse av stress. Les mer på http://www.kurs-hordaland.no

Du er fantastisk - et inspirasjonsseminar ved Trond Haukedal
SKKO Fagforbundet Hordaland har på nytt gleden av å invitere til inspirasjonsseminar med Trond Haukedal. Trond arbeider målbevist ut fra en sterkt overbevisning om at menneskets genuine forutsetninger kan utvikles og forsterkes.
Hovedtemaet for seminaret er; Hva påvirker hvordan vi møter jobbhverdagen? Innfor dette vil Trond sette søkelys på;Kunnskap/ kompetanse (EQ og SQ) Humør og psykisk energi Mot til å være seg selv Ditt selvbilde og holdninger og motivasjon. Les  mer på http://www.kurs-hordaland.no