Lokale forhandlinger kapittel 4.
Vi har nå levert inn kravene til Bergen kommune  og venter på 1. tilbudet fra arbeidsgiver. Vi gjør oppmerksom på at forhandlingene ikke er ferdige før ca 15. oktober.

Internasjonal Uke og LO i Bergen og omland inviterer til teater
Forestillingen “They get free mobiles . . . don’t they?”  fra Banner Theatre, Birmingham, setter søkelys på medieskapt rasisme og fordommer. Banner Theatre har hatt framføringer med dette stykket for fagforeninger og studenter over hele England det siste året. Nå tar de for første gang stykket ut av England, og har premiere i Folkets Hus i Bergen. Datoen er 18. oktober 2008

Nærværsdagen
Er du medlem av en arbeidsmiljøgruppe? Da har Bergen kommune invitert deg til ”nærværsdag” i Grieghallen mandag 13. oktober. Det skal være sendt ut invitasjon, og vi oppfordrer alle våre medlemmer og tillitsvalgte som er med i arbeidsmiljøgrupper om å melde seg på. Ta kontakt med din leder hvis du ikke har hørt om dagen før. Dagen er gratis.

Nyhetsbrev fra LO
LO sentralt sender ut nyhetsbrev. Hvis du er interessert i å motta disse nyhetsbrevene så kan du melde deg på ved å trykke her

Ny bok om 6-timersdagen
Gyldendal gir ut bok om sekstimersdagen. Forfatterne er Magnhild Folkvord og Ebba Wergeland og de har vært i Bergen og intervjuet tillitsvalgte her i forbindelse med Bergen Hjemmetjenester KF sitt 6-timers prosjekt. Les mer her