FAGFORBUNDSUKENE 2008

Fagforbundsukene er godt igang også i Bergen og Hordaland. I dag var det stor aktivitet i Bergen. Foruten en mengde arbeidsplasser som i dag fikk besøk av tillitsvalgte fra Fagforbundet arrangerte Fagforeningene i Bergen i dag en stand i foajeen i rådhuset i Bergen.

Gerd Eva Volden, leder av SKA sentralt hadde tatt turen over fjellet og kastet glans over dagen her med oss, og sammen med fylkesleder i SKA Haldis Revheim så var det Charlotte Hæggernes og Tonje Knutsen, samt sekretær i LO i Bergen og omland Christopher Beckham som bemannet standen fra klokken 11 - 13. Plasseringen utenfor kantinen i rådhuset var flott i dette tidspunktet, da vi fikk snakket med alle som skulle til og fra i kantinen. Siden dette ikke er lukket kantine, men en kantine som er åpen for alle i Bergen, så var det ikke bare Fagforbundsmedlemmer som fikk en prat med oss .

Tilbakemeldingene fra medlemmer og ikke medlemmer var at dette var et kjekt initiativ, og at de satte pris på at vi som forbund var synlig på denne måten.

Sekretær i LO i Bergen og omland Christopher Beckham var meget fornøyd med at han fikk en mengde tilbakemeldinger som vi sender inn til LO sin medlemsdebatt, dessuten vervet han 2 nye medlemmer i formiddag på standen.

Etter at standen var pakket ned, dro vi videre til arbeidsplassbesøk på BBB - Bergen Bolig og Byfornyelse KF. Her serverte Fagforbundet kaffe, brus, hvit dame og tebrød til de fremmøtte. Tilltisvalgt Øystein Rosvold presenterte BBB for Gerd Eva, og så hadde vi en løselig diskusjon om Fagforbundet, og hva medlemmene ønsket at vi som forbund kunne tilby. Gerd Eva fikk en mengde tilbakemeldinger, og det var en hyggelig time på BBB.

Her er en del bilder fra formiddagens stand og besøket på BBB.

Gerd Eva Volden på stand i rådhuset i Bergen

Tonje og Charlotte